Wednesday, October 14, 2009

pendaman cinta

Dari luar jendela hatiku
aku melihat
kejujuran dan keikhlasan
tulusnya
tanpa mengharap balasan
namun aku turut merasa
ada penantian cinta tak terucap
darinya

Oh Tuhan
Rungkaikan masalahku, masalahnya
Luruskan hatiku, hatinya
Tenangkan aku, dia
agar tak terburu-buru
mengikut rasa atau nafsu
walau kutahu
tunggunya berbatas
sabarnya bergaris
dan dia butuh jawapan pasti
dariku

Kerana sebenarnya
aku mengerti
Maksud apa yang cuba disampaikannya
Rasa apa yang cuba dikongsikannya
dalam setiap bualan
dan kata-kata
Namun aku tak daya
memberi jawapan terus-terang
aku tersepit
antara maluku dan syariat agamaku

PadaMu aku sandarkan
semua harapanku
semua rindu dendamku
semua kata cintaku
dengan doa
jika bukan ditakdir kita untuk kita
jauhkan hati ini agar tak tersasar
dari beroleh rahmatMu ya Illahi
namun
jika termaktub sudah di luh mahfuzMu
aku untuknya
dan dia untukku
maka mudahkanlah oh Tuhan
agar hati dapat bersatu
dalam redhaMu

:: cik sentul, 14 Oktober 2009 ::

No comments:

Post a Comment